7. גישה למוצרים
בהנחה שלקוח הפוטנציאלי נכנס לעמוד הבית של החנות הוירטואלית שלך, בדרך כלל יותר מ-50% יגיעו
ישירות לעמוד הבית או מעמוד מוצר כדי לבדוק מוצרים נוספים באתר ולהתרשמות כללית מהאתר והעסק שהאתר מייצג.
סטטיסטיקה זו מלמדת אותנו שצריך לשים תשומת לב לתהליך מציאת מוצר באתרי המכירות / חנויות אינטרנט
בוני אתרים רבים סומכים על אפשרות החיפוש שנמצאת באתר ולא משקיעים על נגישות קלה למוצר בדרכים אחרות.
חיפוש על-ידי שימוש בתיבת חיפוש פנימית של גוגל או תיבת חיפוש שפונה לבסיס הנתונים ולשדות כמו שם מוצר, פירוט המוצר ועוד, שיטה לא כל כך אהודה למציאת מוצר בקרב הגולשים
על-ידי שימוש בשיטה זו לא תמיד מגלים את כל מגוון המוצרים והרבה מוצרים די נעלמים מעיני הגולש שמודע לעניין והרבה פעמים מוותר מראש על חיפוש באתר ומתחיל סריקה ידנית של המוצרים דרך מחלקות האתר, קטגוריות בשפה המקצועית.
בסעיף זה אתמקד בבנייה נכונה של קטגוריות, היררכיה נכונה, שמות הקטגוריות, הופעה גרפית מועדפת, ומהי הדרך הנכונה לקוד שעומד מאחורי הלינקים של הקטגוריות.
קטגוריות – ברוב האתרים לא ניתן לראות את כל מפת הקטגוריות בבת אחת, בדרך כלל נצטרך להיכנס לקטגוריה מסיומת כדי להבחין בתת הקטגוריות באותה היררכיה, שיטה זו נקייה מבחינה עיצובית והגיונית לכל מפתח אתרים.
המלצתי בנושא זה היא להימנע לחלוטין מגישה זו ולשטח את הקטגוריות לחלוטין, כלומר כל הקטגוריות ותת הקטגוריות נראות לעין כבר בעמוד הבית, אם על-ידי גלילה או בשיטה האידיאלית ישירות לעיני הגולש בפונט שמתאים כדי להכיל את כל ההיררכיה בצורה המשוטחת.
בצורה זו גם הגולש יצא יותר מהר את מבוקשו וגם לגוגל יהיה יותר קל לסרוק את האתר, התוצאה הישירה של גישה זו היא עליה במכירות.
היררכיה נכונה – שוב פעם מנתח המערכת בדרך כלל ישאף לתת קטגוריות מורכבות והיררכיה מסודרת להפליא והגיונית לחלוטין.
המלצתי להשאיר את ההיגיון מחוץ לכותלי האתר ולנסות לחשוב על הגולש ורצונותיו והידע המוגבל שיש לו במבחר המוצרים באתר, פשוט לערוך ניסיונות ביחד עם חברים, משפחה ועובדים ולנסות למצוא את ההיררכיה הכי מובנת שניתן להגיע דרכה למוצר המבוקש רצוי בלחיצת עכבר אחת, מקסימום שתיים.
התוצאות ממחקר זה בדרך כלל יהיו רחוקות מאוד מההיגיון הבריא ששימש להקמת האתר.
הופעה גרפית – שחור על גבי לבן, כשזה מגיע לקטגוריות רצוי לצמצם בעיצוב, אפקטים, צבע פונט שדומה לרקע – נראה טוב אך לא ברור מספיק, לכו על בטוח כשזה נוגע לקטגוריות, הבדיקה שתמיד עובדת, לבקש מאדם שחובש משקפי ראיה בעלי מספר נמוך להסיר את המשקפיים ולהקריא את הקטגוריות, אם הוא מצליח המבחן עבר במידה ולא נסו להבליט את הפונט ולבודד אותו קצת יותר, אולי אפילו להגדיל אותו במעט.
הקוד שעומד מאחורי הלינקים - את הקטגוריות רצוי לכתוב על-ידי קישורים רגילים ולא להשתמש בפלאש או ג'וה סקריפט וזאת בעיקר לגוגל שיבצע סריקה נכונה של האתר וגם לגולשים שבמקרה לא מותקן אצלם התוסף המתאים, לא יבינו מה קורה וינטשו את האתר.
דוגמה לקטגוריות שעברו את כל הסעיפים שציינתי ניתן למצוא בממטרה אינדקס אתרים , לאחר שסיימתם לפתח את החנות הוירטואלית על תשכחו להוסיף את אתרכם לאינדקס, לחיצה על כפתור הוספת אתר בתפריט למעלה מצד ימין תוביל אתכם לטופס הוספת האתר שלכם.
שלומי הסופר, 15 שנות נסיון בהקמת אתרים וקידום אתרים, מספק שירותים לחברות גדולות מקים אינדקס אתרים - ממטרה: פרוייקט ריכוז כל חנויות האינטרנט של ישראל במקום אחד.